بانک کشاورزی

تاریخ: 27 اسفند 1390

درمراسم شکرگزاری کارکنان بانک کشاورزی اعلام شد:رشد 30 درصدی پرداخت تسهیلات در سال 90

مراسم شکر گزاری کارکنان بانک کشاورزی در سال 90 صبح روز چهارشنبه بیست وچهارم اسفندماه همین سال در تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی در این مراسم دکتر محمد طالبی مدیرعامل این بانک طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش مجموعه کارکنان بانک کشاورزی در سراسر کشور موفقیت های به دست آمده را مرهون زحمات و تلاش آنان دانست.
وی در تشریح عملکرد حوزه های مختلف بانک کشاورزی درسال جاری به رشد 29 درصدی تجهیز منابع در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و افزود:طی این سال طرح های متعددی با هدف مشتری مداری و ارتقای جایگاه رقابتی این بانک با محوریت مشتری به اجرا درآمد.
دکتر طالبی عملکرد بانک کشاورزی در حوزه نظارتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اطلاعات این بانک بر اساس الزامات نظام های اطلاعاتی وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و نظام گزارش دهی آن به یک نظام مدیریتی قابل استفاده ارتقا یافته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های حوزه سرمایه انسانی این بانک که با هدف شناسایی و ارتقای استعداد ها و همچنین تحقق حد مطلوب شایسته سالاری اجراشد اشاره و خاطر نشان کرد: بسیاری از برنامه ها و پیشنهادات این حوزه در اختیار نظام بانکی کشور قرار گرفته است.
دکتر طالبی در تشریح عملکرد حوزه اعتبارات و وصول مطالبات از پرداخت تعداد یک میلیون و 700 هزار فقره تسهیلات خبر داد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه در سال 89 حدود 30 درصد رشد داشته است.
وی بهره برداری از دست کم10 هزار طرح، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به صورت پرداخت نقدی و بهینه سازی مصرف سوخت ،اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی،ارتقای وضعیت نظارت بر طرح ها از طریق سیستم مکانیزه نظارت ،مطالعات و بررسی های اقتصادی طرح ها، روند رو به کاهش ریسک اعتباری و ... را از دیگر دستاوردهای مهم حوزه اعتبارات و وصول مطالبات برشمرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی تبدیل سیستم سنتی به مهرگستر، نصب و راه اندازی سیستم وجوه اداره شده با هدف مدیریت نقدینگی در حوزه مالی را جزو مهم ترین اقدامات این حوزه دانست و یاد آور شد : طی سال جاری در حوزه های بانکداری الکترونیکی،حقوقی،بازرسی وحسابرسی،ساختمان و تأسیسات، حراست،روابط عمومی و امور بین الملل نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
دکتر طالبی در ادامه سخنانش ضمن مرور بر مسیرهای حرکتی بانک کشاورزی،ارتقای مدیریت فعالیت های حوزه سرمایه انسانی با هدف پرورش نیروهای با انگیزه و توانمند را اولین و اصلی ترین محور دانست و افزود: گرچه بانک کشاورزی در استفاده از فناوری پیشگام است اما حداکثر بهره مندی از فناوری به عنوان دومین محور اساسی در مسیر حرکتی این بانک به شمار می آید.
وی فعالیت مبتنی بر برنامه،استمرار و پایش برنامه ها و بازخورد به موقع آن،ارتقای شفافیت اطلاعات مدیریتی معنی دار و قابل قبول و ارتقای جایگاه راهبردی ادارات مرکزی و تفویض اختیارات به مدیریت ها و شعب را از دیگر محورهای مورد تأکید در مسیر حرکتی بانک کشاورزی معرفی کرد.
دکتر طالبی با بیان اینکه مدیریت محیط سیاسی و اجتماعی،بهبود فرآیند های تصمیم گیری و تصمیم سازی و همچنین ارتقای جایگاه بین المللی بانک کشاورزی از دیگر محورهای مهم و قابل توجه در مسیر پیش روی این بانک محسوب می شود خاطرنشان کرد:این حرکت ها در صورتی موجه می شوند که بانک به سازمانی قوی،مستحکم و کارآمد تبدیل شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی تلاش و مشارکت تمام کارکنان این بانک برای تحقق اهداف تعیین شده در محورهای اعلام شده را خواستار شد و گفت: برای دستیابی به موفقیت ، همه حرکت ها باید با محوریت مشتری مداری باشد.
دکتر طالبی به برنامه های ویژه بانک کشاورزی برای کاهش حجم فعالیت شعب با هدف ارائه خدمات بیشتر به مشتریان و همچنین تحقق بیش از پیش مشتری مداری در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به امکانات سامانه مرآت و دیگر بستر های الکترونیکی؛ برنامه اجرایی برای تغییر مدیریت اعتبارات خرد در این بانک آغاز شده است.
وی افزود: استفاده بیشتر از ظرفیت شعب شهری با هدف جذب منابع برای توسعه بخش کشاورزی یکی دیگر از برنامه های ویژه بانک کشاورزی در سال آینده است.
براساس این گزارش مراسم شکرگزاری کارکنان بانک کشاورزی در سال 90 با حضور دکتر محمد طالبی مدیرعامل،حشمت الله نظری،مهندس داورماهیکار و محمد حسن فروغی فر اعضای هیئت مدیره،مدیران امور،مشاوران مدیرعامل، روسا و معاونان ادارات مرکزی و همچنین مدیران شرکت ها و صندوق های تابعه این بانک در تهران برگزار شد.
ارائه گزارش بهره برداری از سامانه نظارت تصویری اداره کل حراست از دیگر برنامه های این مراسم بود.